Laihduttamisen pakko (-12 kg)


Miesten ja naisten ongelmat lähenevät toisiaan. Minua on vaivannut ylipainoni vähintään yhtä paljon kuin naisia vaivaa ylipaino. Kevättalvella olin tosi turpeassa kunnossa. Silloin kun minulla oli kovasti huolia yksityiselämässäni, eikä töistäkään ollut tietoa. Rasvaista ruokaa ja olutta meni huolella. Olutta tosin menee vieläkin, mutta ei ihan samalla tahdilla.


En tiedä, mikä minut on laihduttanut, mutta noista ajoista on laihtunut kaksitoista kiloa. Yhdistettynä stressi sekä nyt paljon otsikoissa roikkuva karppaaminen. Minä tosin en ole karpannut mitenkään orjallisesti. Ennemminkin laihduin tonnikalalla. Minussa on todennäköisesti enemmän myrkkyjä kuin yhdessäkään delfiinissä.


Jossain vaiheessa tästä laihduttamisesta on tullut minulle jonkinlainen pakkomielle. Minun pitäisi vieläkin laihtua vajaa kymmenen kiloa ennen kuin olen tyytyväinen. Tuskin laihdutan itseäni olemattomiin. Nyt olen pitänyt itseäni keittokuurilla.


En pysty hyväksymään itseäni lihavana, vaikka minua ei haittaa, jos joku toinen on ylipainoinen. Tiedostavallekaan ihmisille ei taida riittää, että tietää olevansa muuten komea. Kai ne jatkuvat laihduttamispakkojutut ovat iskeneet jo meihin miehiinkin. Minä en jaksa olla ylpeä kaljamahasta, vaikka sitä olen kantanutkin. Vaikka kai pitäisi.

Kommentit

Suositut tekstit